2014. január 22., szerda

Öko-bio arcfestékek farsangra

Közeleg a farsang és komoly gondot okoz nemcsak a jelmez készítése (de főleg a kitalálása), de az arcfestés is. Nekünk azért se mindegy, hogy mivel festjük ki a gyerekek arcát, mert ekcémások. Akinek a gyermeke hasonló gonddal küzd, az érti, hogy miről beszélek, aki meg csupán a kemikáliákat szeretné kerülni az is most akkor jól figyeljen. Én se szeretem, ha nem muszáj mindenféle "kitudjamivanbenne", "miótaállt" a polcon arcfestékkel kifesteni a gyereket, szóval én szeretem tudni mi van benne.
Tavaly nagyon merész voltam és egy kis (tényleg csak két kis csillag volt az arcán) sminket kapott a kislányom, de igén se szeretném nagyon kifesteni. Viszont a kisfiam bohóc szeretne lenni, amihez komolyabb smink kell!

Próbáltam összeszedni egyrészről egy pár jelmez ötletet, maszk ötletet, de tudom, hogy az arcfestés az egészen más! A gyerekek szeretik ha kivannak festve szülinapi bulikon, nyáron a strandon (pedig lefolyik, de nem számít! :) ) és esős napokon sem egy utolsó ötlet. A jelmezötleteket megtalálhatjátok a Facebook oldalunkon, azt nem szeretném újra bemásolni ha nem baj...elég sok lett!

Forrás: Pinterest

Szóval ezen felbuzdulva, kerestem egy-két otthon is elkészíthető arcfesték receptet, amelyeket a napokban ki is próbálunk (majd be is számolok a tapasztalataimról)
Szerintem érdemes az alap színekkel kísérletezni, aztán lehet keverni őket kedvünk szerint.

Bio-arcfesték 1. - (glutén-, tartósítószer-, adalékanyagmentes )

1 kanál kukoricakeményítő
1/2 kanál hideg testápoló (gyógyszertárival fogjuk csinálni)
1/2 kanál víz
ételfesték 
A hozzávalókat egy kis bébiételes (vagy bármilyen) üvegbe összeönteni és az ételszínezéket csak cseppenként (!) adagolva adjuk hozzá.

Bio-arcfesték 2. - (glutén-, tartósítószer-, adalékanyagmentes )

1 kanál kukoricakeményítő
1 kanál hideg testápoló (gyógyszertárival fogjuk csinálni)
1/4 kanál növényi olaj (a festék töredezését gátolja meg)
természetes ételszínezék
A keményítőt és krémet összekeverjük, majd hozzáadagoljuk az olajat. Itt ha esetleg több színt szeretnénk, kisebb adagokra oszthatjuk, majd jöhetnek a színek.

Forrás: Pinterest

 Jó szórakozást kívánunk! :)
www.akebiajatek.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése